15 септември 2021 г.

Изследване на психолози от Лондонския университет Брунел установява, че повечето интернет тролове са… мъже. Тъкмо те са по-склонни да използват социалните мрежи за асоциални дейности, което се обяснява с присъщия за силния пол нарцисизъм. Жените ползват социалните мрежи основно за общуване и за създаване на нови запознанства.

В известна степен различията в поведението на мъжете и жените в социалните мрежи се обуславя от полови стереотипи. Представителите на силния пол по-често са настроени в преследване и постигане на резултати, по-настойчиви са, а освен това са склонни към съперничество и доминиращо поведение.

Взаимовръзката между самолюбието и антиобщественото поведение в социалните мрежи може да бъде свързана с характерната за „нарцисите“ тенденция да се придържат изключително към позитивното мнение спрямо себе си, което от своя страна е неприятно за другите хора. Нарцисите често се стремят да си създадат ефектен онлайн профил, а също така са склонни и да се рекламират сами, противопоставяйки се на останалите. Подобен антагонизъм в крайна сметка може да доведе до враждебно отношение към останалите потребители, които не са проявили достатъчно заинтересованост и внимание към личността на самовлюбените мъжкари. Една от най-често срещаните форми на привличане на внимание може да стане отправянето на заплахи.

Психолозите са анализирали резултатите от онлайн допитване на 570 американски граждани, които средно имат по 340 приятели в социалните мрежи и всеки ден са активни потребители. Тъй като участниците са отговаряли на въпросите сами за себе си, отговорите освен, че носят субективен характер, може да са и преувеличени. В бъдеще психолозите предвиждат да внесат корекции в методите на изследването, както и да разширят обхвата му.



Психолозите дават и съвет, как да разпознаете нарцистичната натура в социалните мрежи. На първо място, това са хора, които се стремят по-често да обновяват статуса си, да се хвалят с постиженията си и да публикуват съдържание, подпомагащо себеутвърждването им. Повечето им публикации често не им носят желания резултат, проявяващ се под формата на харесвания и коментари. Този тип хора се стремят към обществено одобрение и подкрепа, но самите те не са готови да се „отплащат“ със същите методи и в същия обем. Когато последователите им не коментират новите им публикации, те нерядко се изнервят и реагират много рязко на негативни коментари.

Според британските експерти, точно това са хората, които са склонни да раздухват безсмислени спорове и да издевателстват спрямо останалите потребители.

-----------
За още новини харесайте страницата ни във Facebook>>>

0 коментара:

Публикуване на коментар

Може да ви е интересно...